10/03/11

e-filling

ha....sekarang ni musim pengisian lhdn.....samada secara manual(isi borang) atau secara online(e-filling).....
setiap pembayar cukai yang boleh dikenakan cukai atau tidak dikehendaki melaporkan pendapatan kepada lhdn adalah pembayar cukai yang bertanggungjawab.....
aku dah wat pengiraan......
aku lebih suka buat secara e-filling sebab xyah nak pegi ke lhdn(buang masa, duit dan tenaga)
lagipun masa mengisi tu sekejap je tapi kena pastikan dokumen yang diperlukan ada dan mencukupi.....
alhamdulilah....aku dah selesai declare pendapatan aku dan aku masih lagi tak kena.....
so, sape2 yang belum membuat pengiraan sama secara manual atau secara online janganlah berlengah-lengah......
jangan tunggu saat2 akhir baru nak buat....
macam orang yang nak bayar saman trafik....

0 ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini

Template by:

Free Blog Templates