15/11/10

alamak!!!! duit dah takde la.....

Huh!!!!! Baru beberapa hari gaji dah kata tak ada duit.....Ramai orang beranggapan, apabila mereka mengalami masalah kewangan perkara utama yang perlu dilakukan ialah tambahkan pendapatan. Jadi, pelbagai usaha perlu dibuat untuk menambahkan pendapatan bukannya duduk diam je.....bak kata pepetah rezeki tak datang bergolek...... Ada yang mula menyertai MLM, menjual prepaid, menjual kain di pejabat, menjual kuih dan keropok… dan seribu satu lagi usaha yang termampu akan dilakukan.


Mengapa ingin aku cerita pasal duit? Almaklumlah zaman sekarang ni, semuanya nak kena guna duit. Nak masuk tandas pun kena guna duit. Tanpa duit, hidup kita jadi agak sukar, semuanya tak lengkap. Masalah kekurangan duit juga boleh menyebabkan suami isteri bergaduh, kawan – kawan boleh berbalah, adik beradik pun boleh putus hubungan… Macam – macam hal disebabkan duit....Manusia jadi gila pun boleh berpunca daripada masalah duit. Ada yang sanggup bunuh diri, ada yang sanggup buat kerja – kerja terkutuk dan pelbagai macam perkara lagi yang melibatkan duit.

Namun sebelum itu, mari kita renungkan sejenak. Rezeki datangnya daripada Tuhan Yang Maha Esa. Walaubagaimanapun, kita sebagai hambanya haruslah berusaha keras untuk memperolehi rezeki ini. Tiada konsep mudah dalam mencari rezeki. Semuanya memerlukan ketekunan, kesabaran serta usaha yang tanpa henti supaya akhirnya kita memperolehi rezeki yang dikurniakan oleh Tuhan Yang Maha Pemurah.

Terdapat ralat dalam alat ini

Template by:

Free Blog Templates