29/05/11

Hari Guru

Sambutan Hari Guru peringkat sekolah telah diadakan pada 20 Mei 2011 di Dewan Terbuka dan padang sekolah. Tahun ini aku sebagai Pengerusi Badan Kebajikan diberi tanggungjawab untuk menyelaraskan sambutan hari guru pada tahun ini. Pelbagai acara telah diadakan antaranya seperti masukkan bola hoki dalam gelung besi, bola baling dan acara cabutan bertuah.

Acara dimulakan pada pukul 8.00 pagi di dewan terbuka sekolah dengan uacapan dari ketua murid dan ucapan dari Guru besar seterusnya nyanyian Lagu Rasmi Hari Guru 2011 oleh guru-guru SK Bukit Bangkong, Persembahan dari murid-murid dan guru. Bacaan perutusan telah dilaksanakan pada 16 Mei 2011. Setelah itu acara bergambar beramai-ramai warga SK Bukit Bangkong diadakan di hadapan Dewan Terbuka sebagai tanda kenang-kenangan. Acara terakhir adalah pertukaran hadiah dan bersalaman bersama guru dan murid-murid SK Bukit Bangkong.

Oleh kerana ini pertama kali aku diberi tugas ini terdapat juga sedikit kecacatan dalam perjalanan program tersebut. Semuanya aktiviti berjalan dengan lancar kecuali dalam acara penyampaian kek harijadi. Semasa aku mengumumkan nama-nama guru dan kakitangan, kek yang hendak disampaikan kepada mereka tiada. Kek yang sepatutnya aku ambil dari kedai kek rupa-rupa aku terlupa ambil. Aku masih terbayang pada masa itu berlaku sedikit kekecohan kerana kek yang hendak disampaikan pada penerimanya tiada. Aku terpaksa meminta PAR aku ke kedai kek yang tidak jauh dari sekolah untuk mengambil kek tersebutt. Sementara menunggu ketibaan kek tersebut, aku meminta guru besar berlakon menyampaikan kek sumbangan dari seseorang kepada guru dan kakitangan.

Walaubagaimanapun akhirnya sambutan hari guru pada tahun ini selesai dengan aktiviti yang memang ditunggu-tunggu oleh semua orang....apa lagi melantakla...
Diharapkan semoga sekiranya aku masih diberi tanggungjawab ini, aku akan melaksanakan dengan lebih sukses lagi.....


bacaan doa semoga program berjalan dengan lancar..amin

aku duduk di barisan hadapan dengan para pentadbir....
aku kira orang kuat sekolah jugak la...hahahaha

gb membacakan ikrar guru bersama guru-guru lain....

ha...ni murid kelas aku...sedang mendeklamasikan sajak
guru oh guru

persembahan pantun oleh murid tahun 4....
aku mengajar sains tuk diorang....

gpk kk mendelamasikan pantun dengan penuh semangat....
macam orannya jugakla.... 'kus semangat'

acara bergambar warga sekolah....
sebelum ni tak ada acara ni....semua guru dan staf kecuali
kak mila yg pergi interview dg41...tak apa tahun depan kita
bergambar lagi...huuuuu

acara sukaneka....

ni permainan feveret kat sekolah aku....
naik semput jugakla...maklumla dah veteren....stamina tak cukup...

macam biasala....team aku mesti dapat johan
dalam permainan bola baling

nampak tu...besar hadiah aku....
terima kasih ina..

adui...kek tak de la....i'm sori sangat...

p/s : segala-galanya berjalan dengan lancar sehinggalah pada saat aku nak mengumumkan nama-nama penerima kek harijadi ni....huuuuu, kantoi aku di sini....i'm sori

Terdapat ralat dalam alat ini

Template by:

Free Blog Templates