1/06/12

cuti sekolah....aku cuti ke?

Selamat pagi semua....
Ramai orang kata jadi cikgu ni senang? Kerja separuh hari je. Kalau nak tahu senang ke susah jadilah cikgu. Aku dah masuk 23 tahun jadi cikgu ni. Kalau masa aku mula posting dulu memang kerja cikgu senang sangat. Masuk kerja pukul 7.30 pagi balik pukul 1.00tgh, petang dah boleh buat kerja lain.
Tapi sekarang.....macam-macam kerja nak kena buat...
bukan mengajar je...
Banyak kerja lain nak kena buat......
kerja-kerja online yang tak pernah habis...e itulah, e inilah.....
macam e nak kena urus......
kekadang aku rasa eeeeeeeeeeeeeeee....peningnyaaa
Ha....cuti sekolah pun tak cuti...kena datang sekolah
buat kelas tambahan dan bertugas....
Itulah hakikat sebenarnya menjadi cikgu ni...
Hanya cikgu je yang tau tugas cikgu tu macam mana...
Apa-apapun niat kita jadi cikgu ni kena ikhlas....
kerja kerana Allah taala...
Semoga aku akan jadi cikgu yang terbaik
hingga ke akhir perkhidmatan aku...
Amin ya rabbal alamin.....

Terdapat ralat dalam alat ini

Template by:

Free Blog Templates