31/05/11

Rabu yang melucukan...huuuuuuu

Assalamualaikum dan salam sejahtera
Tetiba teringat akan peristiwa hari Rabu yang lepas, dua hari sebelum cuti penggal persekolahan bermula.... seperti biasa,hidup tidak lengkap tanpa ada peristiwa yang melucukan dan menggelikan hati.. pernah anda lalui hari yang sangat melucukan anda? aku juga pernah lalui saat ini.. memang sungguh melucukan dan akan membuat orang yang mendengarkannya ketawa terbahak-bahak...... haha..

Ceritanya cam ni...pagi Rabu yang lepas tu macam biasa aku sampai ke sekolah terus naik ke pejabat untuk menulis kedatangan. Tak lama kemudian, si fateha bagitau aku emak si senah bekas jaga sekolah kitarang meninggal. so, aku pakat-pakat dengan fateha dan kak mila untuk pergi menziarah atau orang jawa kata "layat". Aku meminta izin pada gb untuk keluar menziarah jenazah mak si senah time free nanti.

Sementara aku mengambil kereta di garaj, kak mila dan fateha menunggu aku di pintu masuk pagar sekolah. Sampai saja di pintu pagar keluar pagar kak mila pun naik duduk di hadapan kereta manakala fateha hendak duduk di tempat duduk belakang di belakang aku. Aku melarang fateha duduk di situ kerana ada barang di situ dan meminta dia duduk di belakang kak mila. Fateha yang telah membuka pintu belakang menutup semula pintu tersebut. Pada masa itu aku ingatkan yang fateha duduk di belakang kak mila, lalu aku pun terus memandu kereta ke rumah emak si senah. Pada masa itu memang aku ingat yang fateha duduk di tempat duduk belakang.

Sampai dekat kawasan kubur barulah aku dan kak mila perasan yang fateha tidak ada dalam kereta tu. Punyalah aku ketawa terbahak-bahak memikirkan macam mana si fateha tu boleh tak ada dalam kereta aku. Sampai menangis aku dan kak mila ketawa. Itulah, aku pun heran jugak selalunya si fateha ni akan menyampuk perbualan aku dan kak mila kalu kita pergi bertiga dalam satu kereta yang aku pandu. Dalam ketawa yang tak terhenti-henti aku pun berpatah balik ke sekolah.

Hahahah....sampai saja aku kat pintu pagar sekolah jaga sekolah aku bagitau yang fateha telah aku tinggalkan tanpa aku sedari. Kesian fateha aku tengok dia sampai menangis....Ustazah yang ada kat situ pun aku tengok ketawa sampai menangis mengingatkan fateha yang aku tinggalkan tu..Sorila fateha, bukannya aku sengaja tinggalkan ko...mati-mati aku dan kak mila ingat ko dah masuk dalam kereta aku...

Dipendekkan cerita aku bertiga meziarah jenazah mak si senah akhirnya...Hampir 1 jam kami berada di sana aku balik semula ke sekolah. Di sekolah dah kecoh kisah fateha yang aku tidak sengaja aku tinggalkan. Mereka yang mendengarkan cerita tu akan ketawa terbahak-bahak....Peristiwa ini akan aku ingat sampai bila-bila....

Terdapat ralat dalam alat ini

Template by:

Free Blog Templates