9/05/11

Sabar itu indah, tapi aku dah hilang sabar....

Hari ini..... sesuatu berlaku...
sesuatu yang sedih untuk aku kongsi kat sini....
Sebenarnya aku  taknak cerita sedih dah.. malas nak fikir, nanti ganggu privacy org lain, so biar la hati ni je yg tahu.. huhuhu....

Sabar itu indah... Kita mesti kuat melawan musuh SABAR iaitu:

1. TERGESA-GESA: Sekiranya apa je yg kita hajati tu lambat ditunaikan, maka lesaplah sifat sabar kita. Itu dah memang sifat semulajadi manusia.

2. PUTUS ASA : Kita jangan ada sifat putus asa. Gagal sekali bukannya kita gagal selamanya. Kita mesti bangkit dan usaha lebih lagi.

3. MARAH : Ini yang paling selalu kita hadapi, tak dinafikan aku pun susah nak tahan sabar bila dah marah. Tapi marah masih diperlukan saat tertentu.

Kalau kita dapat mengatasi marah kita, alangkah indahnya dunia.. huhu..

Jika ketiga-tiga musuh sabar ini masih ada dalam diri kita, maka mmg susahlah untuk kita memupuk sabar dalam diri... halau lah musuh-musuh ni jauh-jauh k..

Tapi aku hanyalah manusia biasa yang punya hati dan perasaan, aku bukanlah manusia yang 'perfect'.....sekarang ni hanya masa saja yang menentukan....kerana kesabaranku dah hilang....

Terdapat ralat dalam alat ini

Template by:

Free Blog Templates