27/07/10

impian perlu realistik

kita perlu yakin bagi mencapai impian bukan sekadar dilafazkan atau ditulis dalam kertas saja.....kita perlu jujur dengan impian sendiri dan bukan kerana mahu menyedapkan hati orang yang disayang,....pastikan ia adalah impian anda sendiri, matlamat sendiri....berjanji pada diri sendiri bagi mencapainya dan berusaha ke arah itu.....genggam bara api biar sampai jadi arang....alang-alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan......insyaAllah kita pasti berjaya...amin

22/07/10

beze.....

lega aku rasa ari ni dah berakhirnya minggu kesenian dan kebudayaan islam yang julung kali diadakan di sekolah aku....tapi aku dan kengkawan rasa seronok....sebelum ni tak pernah dibuat kat sekolah aku....aku rasa gembira sangat sebab kumpulan nasyid aku dapat johan...mulanya aku rasa tak konfiden sebab budak2 ada ppp2...3 hari latihan pagi petang aku rasa berbaloi jugak...dah lama aku tak latih nasyid ni....


walaupun minggu kesenian dan kebudayaan dah berakhir tapi ada lagi 2 lagi program pada minggu hadapan yang pastinya akan memenatkan minda dan fizikal aku ni....tapi aku rasa seronok....at least takla tensen sangat mengajar budak dalam 
kelas aje..


                                                              santai dengan wan....


                                                        sempat conduct budak lg....

                                                     melayan budak prasekolah....

                                             murid tahun 6 yang menang nasyid tu....

14/07/10

waktu kokurikulum ganti kelas tambahan

ari ni dah mula kelas tambahan waktu koko....minggu lepas meeting kurikulum aku cadangkan buat kelas tambahan waktu koko...almaklumlah bbudak asli ni payah sangat nak buat ulangkaji di rumah....mak bapa tak kesah hal anak-anak diorang..(ade yang kesah (10% je)....masa belajar kat sekolah je.....

ari ni aku ambil kelas pertama ni....aku nak tebus kemerosotan bm aku masa upsr th 2009....sedih ssgt aku sebab peratus bm pemahaman dan bm penulisan merosot....sedang subjek lain naik mencanak walaupun GPS aku kira ok...huhuhu...tak pela....tahun ni aku nak naikan balik ...tu sebabnya aku kena kerja keras....Ya Allah semoga aku berjaya nanti....

13/07/10

NDO + kenalan

ahad yg lepas aku pergi NDO ikut mama anak bujang aku kat kampus kota kat OUM.....ayahnya pun ikut sekali. sebenarnya aku nak pergi ke situ kira serampang 2 mata....pertama sekali aku nak  kenal dengan orangtua bujang aku tu...yang kedua nak dengar tentang score a....

Seronok juga dapat kenal dengan mama dan ayah bujang tu....mereka sangat peramah dengan aku.....macam dah kenal lama.....tak macam bujang tu, yang selalunya akula yg banyak bertanya itu dan ini sampai dier naik boring dengar cakap aku ari2....

aku ada gtau mamanya apa hubungan aku dengan bujang tu.....mamanya suka sebab ada orang yang ambil kesah hal anak dier....mereka berdua minta aku tengokkan anak mereka......memang selama ini pun aku ambil kesah sesangat dengan bujang tu......kalau tak masakan aku selalu bergaduh dengan dier.....sebab aku ambil kesahlah....

8/07/10

ayo yo...

ari ni jadual aku padat sekali...masa free aku cuma 1/2 jam.....baru aku naak berkemas-kemas nak balik datang cikgu sekolah tamil telok merbau, si kanamah kawan hem akulah.....cam biasa dia datang tu nak minta tolonglah....

ayo yo....selamatlah aku....dia minta tolong printkan laporan smm....dia bagi 'pendrivenye yang banyak menternak virus...pastu datanya tak boleh buka...ada ke guna 'shortcut' dalam pendrivenya....mana boleh buka....Dier gtau aku cikg data smm tak dapat nak print. yang aku geram sgt tu tak telefon aku dia nak datang...nasib tak baik aku lambat balik sebb ade hal dengan staf bank rakyat.......

sebenarnya aku dah tak pegang data smm ni...tapi tau la nak uruskan sebab kkdg cikgu smm aku ada jumpa aku kalau dia ada masalah....semalam pun aku ade bincang pasal hal ni.....

tapi data sk tu ada masalah bila aku periksa laporannya...ada ralat...so aku bgtau dia supaya betulkan datanya....ada ke dia nak suruh aku buat...tak nak la...aku suruh dia balik betulkan dulu....banyak kerenah betullah dia....kul 4 lebih baru aku balik ke rumah dengan keletihan yang amat sangat....tapi tak apalah sekurang-kurangnya masalah cikgu tu aku dah clearkan sedikit....aku gtau dia kalau nak jumpa aku boleh datang esok lepas rehat....insyaAllah aku akan bantu dia....

mendung tiada lagi, langit kembali cerah

alhamdulilah syukur ku ke hadrat Allah swt atas nikmat yang diberikan kepada hambaNya...semalam permasalahan yang melandaku terlerai sudah.....mendung yang menyelubungi hidupku beberapa hari yang lalu kini kembali cerah....
walaupun hari ini aku sibuk tetapi dadaku terasa lapang....semoga keceriaan ini berterusan sampai bila-bila....aku tidak mahu ianya terjadi kerana sangat menyakitkan hati ini....terima kasih ya Allah...atas segalanya....amin ya rabbal alamin

6/07/10

alhamdulilah, ok dah

pagi-pagi lagi ke sekolah dengan harapan masalah aku dengan anak bujang aku selesai...aku dah penat dah memikirkannya....biarlah aku mengalah....aku ni tak boleh nak simpan masalah ni dengan lebih lama....sakit hati aku rasa....

syukur alhamdulilah aku dengan anak bujang aku dah ok...aku harap dier supaya jadi dier yg dulu yg rajin datang keje, tak malas lagi....

sedih juga bila gb tunjukkan pada aku surat permohonannya untuk pindah ke putrajaya....bagaimanapun aku doakan dier dapat pindah ke tempat kerja yang dekat dengan rumah dier...semoga di tempat kerja dier yang baru nanti dier akan jadi yang terbaik....kalau dier dapat pindah nanti tak adalah lg kawan untuk bergaduh...huhuhu....sedih jugak aku rasa.....

Terdapat ralat dalam alat ini

Template by:

Free Blog Templates