8/07/11

Aduhai anak muridku>>>>

Geramnya dgn anak2 muridku hari ni....cikgu kata putih, kamu kata hitam....cikgu suruh tulis HURUF BESAR....kamu tulis huruf kecil....cikgu suruh isi nama jer....kamu pi salin semua kertas borang tuh dr cth lama.....mcm ne x hangin???!!!....rasanya yg x bergelar guru pun GERAM dgn kamu!!!....lpstu siap megata lak cikgu ni GARANG!!!....kalo lah hari2 mcm ni, suatu hari....cikgu siat2 n makan daging kamu baru tau!!


Bebanan guru bertambah dengan seribu satu perangai pelajar2 dan kerenah ibu bapa yang merasakan mereka mengetahui perilaku anak2 mereka!! Seringkali tindakan guru ditafsirkan sebagai ancaman dalam membentuk anak2 yang 'kurang diajar' bukan tindakan untuk membetulkan apa yang pincang. Siapa la guru ini......Sedangkan ibu bapa berpangkat2, berkerjaya hebat2, berpendapatan besar. Apa la sangat guru2 ni.................

Kalau dapat pentadbir yang menyokong segala tindakan kita dalam mendidik anak2 murid, syukur alhamdulillah. Tapi kalau dapat pentadbir yang asyik menyekat tindakan yang dibuat ke atas pelajar yang bermasalah, bagaimana boleh masalah disiplin boleh ditangani? Guru sekarang seringkali dikongkong dengan segala macam pekeliling. Pekeliling yang dibuat untuk menyenangkan ibu bapa pelajar kerana pengaruh tangan-tangan besar yang mencorakkan pendidikan negara. Bukan pekeliling yang menyokong tindakan guru dalam membentuk jati diri pelajar menempuhi cabaran globalisasi dan segala macam masalah kemasyarakatan.

sampai tua aku ngajo bbudak ni tak faham-faham

0 ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini

Template by:

Free Blog Templates