4/05/11

family trip ke cameron highland

lama dah tak updated blog ni....
aku cuma nak kongsi dengan kawan-kawan trip aku ke cameron highland....Sebenarnya minggu lepas aku dah pergi ke Cameron Highland kerana berkursus SU Kurikulum di Rosa Passadina. Aku di sana selama 3 hari. Dua hari selepas balik berkursus aku naik lagi ke sana dengan famili aku dan famili adik-beradikku. Ini memang kitarang dah plan awal tahun. Walaupun aku baru je turun 2 hari aku terpaksa naik lagi untuk bercuti bersama famili dan famili adik-beradikku.

Bercuti lagi familiku kali ini, sudah lama aku teringin nak kesana. tetapi dengan kelapangan yang kurang ada untuk aku kesana, baru kali ini ada kesempatan berkunjung melawat ke Cameron Highland. Adik aku yang mengajar di bentong memberitahu aku ikut jalan raub jalan kurang bengkang-bengkok. Aku risaukan mak aku, takut nanti dia muntah kalu lalu ikut jalan tapah.

Perjalanan kesana amat mencabar sekali, terutamanya pada jalan yang bengkang bengkok membuatkan kepala yang sedia baik menjadi mabuk dan terasa bagai nak terkeluar isi2 perut yang diisi sebelum ini. Faham2 jer la dengan kereta yang agak perlahan pergerakannya. Apabila kereta sudah sampai ke tempat yang hendak dituju hilang lah segala pening2 tadi dan kini dihiasi dengan permandangan yang tak pernah digambarkan selama ini.

Suasana memang indah sekali, bagai yang digambarkan oleh orang ramai tentang keindahan disana.
Bagi yang pertama kali ke sana, rasanya akan teruja dengan tanaman2 yang berbagai jenis terutamanya ladang2 teh yang menghijau membuatkan sejuk mata memandang.

Selain dari teh, sayur2an yang pelbagai membuatkan hati teruja dengan kesegaran yang pastinya menjadi rambang mata untuk membelinya kerana amat murah sekali harganya dan amat segar2 serta dapat dipetik dari ladang.

Bagi ladang2 strawberry yang amat banyak disana memberi peluang kepada kita untuk memetik sendiri dengan harga yang agak berpatutan. Ianya memberi pengalaman yang tak akan dapat kita lupakan kerana tanaman ini hanya ada di tanam disana. Hiasilah hidup kita dengan pemandangan yang indah..

Di sini disertakan dengan gambar2 kenangan yang indah2 bagi dikongsikan bersama. Hayatilah keindahan kejadian yang diciptakan olehnya....








~ seronok sangat.....tahun depan ingat nak buat famili trip ke pulau pulak....ok tak?

0 ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini

Template by:

Free Blog Templates