4/11/10

Semoga Aku Tabah

Banyak kata-kata yang ingin aku luah tetapi tertinggal jauh di sudut hati…Walaupun aku rasa pedihnya tetapi aku sering berfikir lebih baik dipendamkan saja..... dan satu masa nanti biar ia hilang dengan sendiri sehingga terlupa aku pernah merasa sebegitu. Biarkan ianya ibarat mimpi yang kita lupa setiap kali terjaga dari tidur dan kita pun meneruskan kehidupan ini dengan lebih baik lagi tanpa ada penyesalan… 

AKU sendiri tak mampu menutup mulut orang dan menahan gerakan lidah mereka tetapi aku cuba sedaya berusaha untuk menjaga mulut dan mengawal lidahku sendiri. Lebih baik diam dan memperbaiki atau meluruskan setiap kesalahan diri sendiri kerana tak mungkin aku cukup baik dan sempurna. Seberat apapun masalah yang kita hadapi pasti sesuai ukuran yang Allah berikan kepada kita. Ini yang harus aku jadikan sebuah keyakinan mutlak dalam diri.

Hadapi kehidupan ini dengan apa yang ada, kawal jiwa untuk menerima dan menikmatinya. Tidak mungkin semua orang tulus kepada kita dan semua perkara sempurna di mata kita. Dunia ini memang tercipta dan tempat bertemunya dua hal yang berlawanan, dua jenis yang saling bertolak , dua kubu yang saling bertentangan, dua pendapat yang saling berbeza, yang baik dan yang buruk, kebaikan dengan kerosakan, kebahagiaan dengan kesedihan. 

Semoga aku tabah menghadapi.......

0 ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini

Template by:

Free Blog Templates